torsdag 12 november 2009

Mysteriet löst!

I ungefär 2 veckors tid har ett "blåmärke" kommit och gått. Det har kommit fram mitt mellan mina ögon av någon konstig anledning. Jag har inte brytt mig om det så mycket då det inte varit så markant direkt. Men nu de senaste dagarna har det varit mer tydligt. Jag har känt på det och märkt att jag varit lite öm. Antog att jag kanske fått en smäll utan att jag tänkt på det. Tanken slog mig även att det kanske var någon artär eller något som spökade.
Hur som haver. I morse gick jag upp som vanligt, borstade tänderna och gjorde mig i ordning, blandade till min fruktsmoothie, och packade allt som skulle med. Precis när jag ska gå, går jag förbi spegeln och ser att blåmärket är större och tydligare än någonsin! Men nu ser det nästan inte ut som ett blåmärke....det var mer blåbärsfärgat...som blåbären i min fruktsmoothie jag just druckit. Jag inser ganska snabbt att vad som hänt är att det ibland kommit blåbär på kanten av bägaren som jag blandar smoothin i. När jag dricker vidrör alltså den bortre kanten av bägaren mot min panna, mitt mellan mina ögon. Och som ni vet så sätter sig blåbärsfärg och går inte att bara torka bort....Så mysteriet löst och...ganska komiskt :o)

2 kommentarer: