onsdag 21 april 2010

Skön dag trots vädret

Har precis kommit hem från en joggingtur/promenad.
Det är lite bökigt att ha med min hund, för han vägrar efter 15 min att springa bredvid. Istället sackar han efter. Provar båda med och utan koppel. Sämst går det MED koppel för då stretar han nästan emot, något han aldrig gör annars. Folk som ser detta tror att han är utmattad och att jag går och drar på hunden. Man nickar lite glatt åt dem man springer förbi, vilket gör det hela ännu mer bisarrt eftersom deras tanke blir, "Han plågar hundan och NJUTER av det också! Se så glad han ser ut!"
Men de har sååå fel. För om han ser en liten vit hund framför oss (han gillar vita hundar) så GÅR han ifatt mitt joggingtempo utan problem och hur länge som helst. Och när vi kommer hem vill han kuta runt och leka. Så det är ingen fråga om trötthet.

Nu tänkte jag kolla igenom mailen och sen blir det till att träna lite trolleri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar