onsdag 10 mars 2010

Vem är gud?

8 kommentarer:

  1. Ungefär lika förenklat som att säga:

    Science: The belief that first there was a ball floating in nothing. Suddenly, out of no reason, the ball exploded and the universe was made out of this.
    And here we are.

    SvaraRadera
  2. Hmmmm....ja, fast det finns ju tecken på att det var så det gick till. Dessutom skulle jag aldrig 100% tro på något liknande om jag inte såg bevis för det. Då kan jag lika gärna tro på att min byrå i vardagsrummet skapade allt.

    SvaraRadera
  3. Jag menar bara att den benämningen på vad religion är stämmer inte speciellt bra på hur många ser det.
    Den är ju förenklad så det står härliga till. Personligen skulle jag inte skriva under på en enda rad i den "bekännelsen".

    SvaraRadera
  4. ABSOLUT är den förenklad, men det är ju också det som är det komiska i det :o) Att citera hela bibeln och alla olika åskådningar som finns ger ju inte samma skratt direkt ;)

    SvaraRadera
  5. Om jag får ge ett råd så gör det inte för enkelt för dig när du ska argumentera eller skämta om religion. Smart och korrekt är bättre. Sådant här snarare förstärker många teisters negativa åsikter och fördomar om ateister.

    SvaraRadera
  6. Jag hör rådet men ser dock inget speciellt värde i det. Kan man inte ta skämt så har man ingen humor. Har man ingen humor så missuppfattar man ändå allt som sägs ironiskt och sarkastiskt runt om en. De personerna går ändå inte att diskutera med då de är stillastående både intellektuellt och socialt.

    SvaraRadera
  7. Kan vara så. Men jag tror ändå på att lyfta debatten ett snäpp. Jag tror att ateisterna skulle tjäna på det.

    Men vem är jag, som teist, att ge ateisterna råd? =)

    SvaraRadera
  8. haha, isf en väldigt udda men skön teist ;)

    SvaraRadera