fredag 12 mars 2010

Dessa medier blir man ju inte klok på. Eller jo, förlåt mig, jag förstår att de vill lura av folk så mycket pengar som möjligt. Det är väl snarare så att jag inte förstår mig på folk som verkligen köper detta nonsens utan att tänka rationellt. En typisk "reading" kan låta såhär:

Medium: "Är din mamma i livet?"
X: "Nej..."
Medium: "Precis, för hon finns med mig här nu..."

Där tänker en rationell människa att...om hon inte lever så är hon ju död och då kan detta medium hävda vad som helst om henne eftersom vi inte kan bevisa något av det.
En människa som VILL tro, däremot, tolkar detta som om detta medium gått in i rummet och hävdat UTAN någon fråga, att hennes mamma var med henne. Ofta frågar de efteråt hur i hela friden detta medium kunde veta att hennes mamma var död.

Här har ni ett totalt misslyckande där killen helt enkelt har otur i alla sina gissningar. Håll till godo...även om vissa kommer att må riktigt dåligt. Killen heter James Van Praagh och är en av världens mest kända medium som tjänar miljontals dollar på denna typen av nonsens.
(En kort och knubbig kille med mustasch...är han inte lite som en blandning av Alfons Åberg och Hitler?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar