torsdag 11 mars 2010

Rastistiska budskap på Face Book

Jag läste just den här artikeln som handlar om Catharina Bildt som är med i Face Book-gruppen "Mona Sahlin som statsminister - Nej tack!"
Jag är själv med i gruppen och var tvungen att gå in och titta. Efter mitt besök där förstår jag Catharina Bildts misstag som även jag tydligen gjort. Bland bilderna finns tydliga rasistiska avtryck vilket jag inte vill vara en del av. Därför lämnar jag gruppen.
Jag har en misstanke om att det kanske rör sig om att Mona-anhängare gått in och lagt in bilderna för att ge moståndarsidan dålig publicitet. Något som hänt många gånger på Face Book.

Men för mig finns det ingen ursäkt att bilderna ligger där. Det är bara för moderatorn att rensa upp och banna de som lagt upp dem. Dessutom borde en sådan grupp spärra användare från att få lägga upp bilder efter en sådan här incident. Slutsatsen blir att den som skapat gruppen inte är emot Mona Sahlin av samma anledningar som mig. Jag tycker inte om hennes politik. Jag är inte emot varken invandring eller folk med andra hudfärger.
Vill man nu fortfarande vara med i gruppen så stöttar man tydligen ett rasistiskt budskap vilket är skamligt, tragiskt och osmakligt.

2 kommentarer:

  1. Gick in och kollade men jag va inte med i gruppen vilket är tur då de pysslar med sådant.

    SvaraRadera
  2. Helt rätt Mia. Man kan tycka och tänka och visa åsikter i politik hur man vill. Men kommer man in på tydliga rasistiska banor så har det inget med den politik jag vill förespråka.

    SvaraRadera